مترسک مدرن (قسمت دوم)

cctv top on a bulding

در قسمت اول راجع به تاریخچه دوربین مداربسته صحبت کردیم و گفتیم که نقش مهمی در ایفای امنیت برای شرکت ها یا سازمان ها داره.

تو این مطلب اطلاعاتی راجع به انواع دوربین مداربسته جمع آوری کردیم تا با خوندنش متوجه شید که کدوم دوربین مناسب سازمان شماست.

مطالبی که در این پست میخونید:

انواع دوربین مداربسته

از نظر سیگنال دهی

کلا دوربین ها از نظر سیگنال دهی به دو دسته آنالوگ و ip تحت شبکه تقسیم میشن. دوربین های ip نسل جدید به شمار میان و خب قیمتشون هم از آنالوگ بیشتره.

دوربین آنالوگ

دوربین آنالوگ از اسمش معلومه برای دریافت و ارسال اطلاعات از امواج آنالوگ استفاده میکنه؛ نصب ساده و تنوع بالایی داره اما هم کیفیتش پاییه که نویز میگیره و هم هزینه سیم کشیش بالاس.

CCTV

دوربین تحت شبکه

دوربین ip که از امواج دیجیتال استفاده میکنه که همین هم باعث کیفیت بالای اون میشه؛ قیمتش یکم بالاس ولی خب اطلاعات رو در بستر شبکه رد و بدل میکنه و امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالارو داره.

از نظر شکل ظاهری

از نظر شکل ظاهری هم معروف تریناشون دام، بولت، سی‌مانت، اینفرارد و دوربین های مخفی مینیاتوری هستن.

دوربین مینیاتوری

دوربین های مینیاتوری یا mini camera کوچک ترین دوربین های موجود در بازار هستند که به عنوان دوربین مخفی جایی که میخواین دوربین نا محسوس باشه به کار میبرن.

mini camera

دوربین دام

دوربین های دام، گنبدی شکل اند و فضای گسنرده ای رو تحت پوشش قرار میدن و حتی تو نور کم هم کار میکنن. ویژگی خوبشون هم اینه که سارق ها نمیتونن زاویه مناسب برای دور موندن از دید این دوربین ها رو تشخیص بدن. بعضی از این مدل دوربین ها قابلیت حرکت، زوم و چرخش سریع هم دارن که به اون ها اسپید دام گفته میشه

دوربین بولت

دوربین های بولت دوربین های مخلوطی یا استوانه ای شکلن که شبیه گواوله تفنگن و بیشتر برای دید ثابت و فواصل طولانی استفاده میشن و علاوه بر مکان های بسته برای مکان های باز هم کاربرد دارن.

دوربین c-mount

دوربین c-mount دوربین های مداربسته استاندارد فاصله 35 تا 40 فوتی رو پوشش میدن اما این دوربین چون امکان تعویض و جابه‌جایی لنز داره میتونه از لنزهای خاصی استفاده کنه که بیشتر از 40 فوت هم پوشش بده.

دوربین اینفرارد

دوربین IR یا اینفرارد از مادون قرمز برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده میشه؛ معمولا تعدادی لامپ LED در اطراف لنز این دوربین نصب شده و به وسیله یک سنسور در تاریکی روشن میشه.

فنی یار به عنوان مشاور و مجری تجهیزات مداربسته با ده ها سال سابقه میتونه شما رو در خرید و نصب دوربین مداربسته راهنمایی کنه. راه دوری نرو! از همینجا درخواست بده.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *