انواع کاغذدیواری و طریقه نصب آن

کاغذ دیواری یک نوع پوشش تزئینی است که برای پوشش دادن سطوح دیوارهای داخلی در ادارات، خانه ها و مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار میگیره. با نصب کاغذدیواری روی دیوار اتاقتان می‌توانید طراحی خاصی به آن ببخشید.. امروزه در بازار کاغذدیواری به صورت های رول و یا متری فروخته میشه .

کاغذ دیواری مدرن

کاغذدیواری چیست؟

کاغذدیواری همونطور که از اسمش معلومه متریالی هست که برای پوشش دهی دیوارها به کار میره و یکی از محصولات پر کاربرد در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده میشه.

به همین دلیل طرفداران زیادی رو در بین خوش پسندان، در زمینه‌ی طراحی و دیزاین ساختمان‌های اداری و مسکونی و … داره.

انواع کاغذدیواری

کاغذ دیواری کاغذی

این نوع کاغذدیواری، ارزان ترین نوع، در بین کاغذدیواری ها است. این نوع کاغذ دیواری ها بسیار نازک و غیر قابل شستشو هست. با چسب مخصوص کاغذ دیواری به دیوار می چسبه و مدت 1 تا 2 سال دوام داره، معضل اصلی کاغذدیواری کاغذی اینه که  به راحتی پاره میشه. از این نوع کاغذدیواری نباید در محل هایی که رفت و آمد زیاده و یا اتاق کودکان استفاده بشه؛ چون با کوچکترین ضربه امکان پارگی و یا کَنده شدن را دارن.

کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری بسیار محکم، بادوام، قابل شستشو و ضد خش هست. به سختی پاره میشن و پس از نصب به دیوار تا 5 سال دوام دارن.  کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل در ابعاد کوچک 5 مترمربع و بزرگ 16 مترمربع در بازار وجود داره و به دلیل قابل شستشو بودن این نوع از کاغذ دیواری ها برای اتاق کودک بسیار میتونه مناسب باشه.

کاغذ دیواری نانو

یکی از انواع کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری نانو هستش. این نوع کاغذدیواری ها نسبتا قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل های کاغذدیواری ها دارن . کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی نانو ساخته میشن، علاوه بر ویژگی های کاغذدیواری های PVC ویژگی های مثبت دیگه‌ای هم دارن. به دلیل تکنولوژی خاصی که در ساخت این نوع به کار رفته، ضد دوده و کثیفی هستن، پاره نمیشن، ضد حساسیت هستن، در برابر تابش آفتاب مقاومن و عایق صدا و گرما هستن.

این سه نوع مدلی که خدمتتون گفتیم، پرطرفدارترین و پرفروش ترین مدل های موجود در بازار هستن.

کاغذ دیواری سه بعدی

 

مزایا و معایب کاغذدیواری

با کاغذدیواری فضای خونتون لوکس و منحصر به فرد میشه

یکی از مزایای نصب کاغذ دیواری اینه که تنوع طرح ها، رنگ ها و بافت های زیاد و متفاوتی داره و شما میتونید برای اتاق های خونتون از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. برای مکان هایی که دیوار ها کثیف هستن، کاغذ دیواری یک گزینه عالیه، چون علاوه بر اینکه کثیفی ها را میپوشونه سوراخ ها و لکه های گچ دیوار را پنهان میکنه

یکی از ویژگی های کاغذ دیواری اینه که در برابر گرما و رطوبت و گرد و خاک مقاومه.

کاغذدیواری مقرون بصرفه است

کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلف با قیمت های متفاوت هستن و امکان خرید اون برای همه ی افراد جامعه با درآمد های مختلف وجود داره. به طور کلی، هزینه های اولیه و نصب کاغذ دیواری گران تر از رنگ هستش اما کاغذ دیواری دوام بالاتری نسبت به رنگ داره.

 حداکثر عمر بیشتر کاغذ دیواری ها حداقل تا 15 سال میرسه.

کاغذدیواری به آسونی تمیز میشه

شما میتونید به آسونی کاغذدیواری رو با مواد شوینده تمیز کنید، بدون اینکه در اثر تمیز کردن های مکرر آسیب ببینن.

غیر قابل شستشو بودن و آسیب پذیری

برخی ویژگی‌های انواع کاغذ دیواری مثل غیر قابل شستشو بودن و همین طور خراش و پاره شده سریع آنها را می‌توان از معایب اصلی این دیوارپوش در نظر گرفت.

عدم ترمیم و رفع آسیب دیدگی

عدم ترمیم و رفع آسیب در ساختار برخی کاغذ دیواری‌ها مشکلاتی مانند نیاز به تعویض مجدد را به همراه داره.

تاثیر منفی بر روی بعضی از مکان ها

انواع کاغذ دیواری به دلیل جذب نور محیط فضا را تاریک و کوچک نشان میدن.

عدم تطبیق کاغذدیواری با دیزاین خانه

محدودیت هماهنگی طرح کاغذ دیواری با نوع لوازم چیده شده در منزل گاها سختی و دشواری خودش رو به همراه داره.

کاغذ دیواری مرمر

جمع بندی

در نهایت در هنگام خرید و نصب انواع کاغذ دیواری به هماهنگی موارد ظاهری این دیوارپوش با دیگر قسمت‌های منزلتون توجه ویژه‌ای داشته باشید. علاوه بر این موارد نکاتی مثل عایق صدا ،رطوبت و گرما بودن و همین طور جلوگیری از جذب آلودگی و گرد و غبار، خصوصا برای زندگی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت از اهمیت بالایی برخورداره.

اگه قصد دارید خونتون رو با نصب کاغذدیواری شیک و لاکچری کنید، شرکت فنی یار در خدمتتونه و میتونه به شما در خرید و ارائه انواع مدل های کاغذدیواری مشاوره بده و راهنمایی کنه.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *