نصب درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست

همانطور که از نام درب ضد سرقت پیداست این درب ها امنیت بسیار بیشتری نسبت به درب های معمولی و یا درب های دارای حفاظ دارند.

ویژگی‌های خاص درب ضد سرقت مربوط به اجزای آن شامل ساختار درب، لولاها، چهارچوب، قفل و جنس در است

درب های ضد سرقت برخلاف در های معمولی دربرابر هرگونه سرقت و ضبه و فشار و دستکاری قفل دارای ایمنی بسیار وبی است. این درها در مقابل آتش و گرما و سرما و صدا هم عایق بسیار خوبی می باشد. همچنین این درب ها باید باتوجه به محل مورد استفاده انتخاب گردند.

اما در خانه‌های ویلایی، در کارگاه‌های و جاهایی دیگری که سارقین زمان کافی برای تخریب دارند و سروصدای تخریب درب چالشی برایشان ایجاد نمی‌کند، لازم است از درهایی با ویژگی‌های خاص در اجزای آن‌ها استفاده کرد؛ مثلا ضخامت لایه‌های فلزی بیشتر باشد، یک شبکه فولادی داخل درب قرار گرفته باشد و مواد ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در داخل درب تزریق شده باشد.

درب ضد سرقت

انواع درب امنیتی:

درب ضد سرقت فلزی : این دربها ساختاری متشکل تز فولاد و یا آهن نرم دارند و یک قطعه شیشه ای که آبکاری شده است در پشت آن می باشد.

درب ضد سرقت چوبی: ساختار این درها از فلز و چوب است که ظاهری مشابه درهای معمولی دارند، در این مدل درها برای ایجاد مقاومت در درون درها از ورقه های فلزی استفاده شده است و ورقه های چوبی برای ایجاد زیبایی بر روی ورقه های فلزی قرار گرفته است.

 مواردی که در درب ضد سرقت اهمیت دارد عبارتند از:

قاب درب ضد سرقت:

در ساخت قاب یا چهارچوب این گونه درب ها از آلیاژ با کیفیت با ضخامت ۱.۵ میلی متر یا بیشتر استفاده می شود. محل اتصال آلیاژها باید به دقت جوشکاری شده باشد. جوش لیزری را می توان بهترین جوش برای گوشه های چهارچوب درب دانست زیرا کیفیت ظاهری آن ها را بالا می برد.

لولا درب ضد سرقت:

همانطور که می دانید لنگه درب باید از مقاومت لازم برخوردار باشد تا بتواند وزن درب را تحمل کند. به همین دلیل جنس لولاها باید مرغوب و تعداد آن ها کافی باشد. ۳ عدد لولای بلبرینگ دار برای درب های ضد سرقت مناسب است.

قفل درب ضد سرقت:

قفل درب ضد سرقت باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد، از این رو بهترین قفل برای آن تعبیه می گردد. در حال حاضر قفل های کاله (kale) ترکیه مناسب ترین قفل برای این درب ها هستند که به راحتی در کشور یافت می شوند. لازم به ذکر است که هر درب باید دارای دو قفل مستقل باشد. همچنین در برخی درب های ضد سرقت از قفل دیجیتال به منظور افزایش ایمنی ساختمان استفاده می گردد.

درب ضد سرقت

دستگیره درب ضد سرقت:

دستگیره در این درب‌ها تنها کارکرد معمول خود یعنی کمک به باز و بسته کردن در را دارد و در بالا بردن امنیت نقشی ایفاد نمی‌کند. انواع مدل دستگیره های موجود در بازار شامل دستگیره دکمه‌ای، بیضی شکل، اهرمی یا تخم مرغی است که می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. دستگیره درب های ضد سرقت اصولاً فلزی و از جنس کروم، فولاد ضد زنگ یا نیکل است.

نتیجه گیری :

در انتخاب درب ضد سرقت باید تمامی موارد بالا را مد نظر قرار دهید تا بهترین درب ضد سرقت برای شما لحاظ گردد. برای نصب و انتخاب این درب ها می توانید با کمک همکاران ما در فنی یار بهترین نصب و انتخاب درب ضد سرقت را برای محل مورد نظر خود به ارمغان بیاورید.

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *