نحوه سیم کشی تلفن و سانترال

سیم کشی تلفن و سانترال به چه شکلی صورت می گیرد؟

در صورت ایجاد هرگونه خرابی و یا قطع شدن در مدار سیم کشی باعث ایجاد خسارات زیادی می شود. این خرابی یا قطعی سیم ها باعث از دست دادن مشتری ها شده و اصل مشتری مداری را رعایت نمی کند. در این مقاله با نحوه سیم کشی سانترال و کابل کشی تلفن که از خدمات شرکت متخصص فنی یار است  آشنا خواهیم شد.

 

سیم کشی سانترال و کابل کشی تلفن:

کابل کشی باید قبل از راه اندازی سانترال به شکلی اصولی و دقیق انجام بگیرد. داشتن برنامه برای درست کابل کشی و سیم کشیی کردن سانترال از نکات بسیار مهم در انجام این کار است.نقشه سانترال باعث ایجاد راهنمایی برای تکنسین ها در پیاده سازی سیم کشی تلفن های داخلی و شبکه می شود.در ارتباطات مخابراتی اصولا از کابل های چند زوجی استفاده می شودسیم ها با 5 رنگ اصلی و 5 رنگ فرعی در این شکل از کابل ها مشخص می باشد.انبوهی از سیم های رنگارنگ در دید نزدیک سانترال مورد توجه است که هرکدام از این سیم ها باید به شکل اصولی نصب گردد تا کیفیت و اصول کار بر هم نریزد.

رنگهای اصلی استفاده شده در سانترال عبارتند از سفید، بنفش، قرمز، زرد، مشکی و رنگهای فرعی آن عبارتند از آبی و نارنجی و طوسی و قهوه ای و سبز.

سیم کشی سانترال داخلی ها:

امکان اتصال بوق دستگاه و اتصال دستگاه تلفن با کشیده شدن پورت های مرکز تلفن توسط کابل یا سوکت در ادارات ایجاد می شود. نحوه سیم کشی سانترال برای داخلی ها یکسان نمی باشد و مدل کابل کشی ها با توجه به نوع کاربری انتخاب می گردد. طبق نقشه سانترال ها تمامی این سیم کشی ها و کابل کشی ها صورت می گیرد. تهیه نقشه اصولی برای ایجاد سانترال ها از موارد بسیار مهم است. تمامی شرکت های بزرگ با نقشه ساترال ها سیستم کارآمدی برای خود فراهم کرده اند. در هنگام عیب یابی و تعمیر سیم کشی تلفن هم این نقشه سانترال ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به شکل معمول 3 نوع داخلی در تلفن های سانترال وجود دارد که عبارتند از:

  • داخلی هایبرید که از دو رشته سیم تشکیل شده است.
  • داخلی دیجیتال که از 4 رشته سیم متفاوت تشکیل شده است.
  • داخلی انالوگ که با دو سیم مجزا کار شده است.

عیب یابی و تعمیر تلفن سانترال

سرویس سیم کشی سانترال در هنگام خرابی و یا قطعی ضروری است. شاید به نظر کار راحتی باشد ولی در عمل با ده ها و صدها سیم رنگی سر و کار دارید که هر کدام می تواند مداری را قطع و یا وصل کند. هرگز با آزمون و خطا نمی توانید سیم کشی را تعمیر کنید. تعمیر دستگاه سانترال و یا عیب یابی مدار سیم کشی تلفن نیاز به دانش و تخصص حرفه ای دارد. اگر در این زمینه تخصصی ندارید هرگز اقدام به تعمیر و یا تعویض سیم کشی سانترال نکنید. در صورتی که سیستم سانترال شرکت دچار مشکل شده با خدمات هوم سرویز تماس بگیرید. سرویس سیم کشی تلفن و رفع خرابی با بررسی نحوه سیم کشی سانترال انجام می شود. به این ترتیب در زمان و هزینه های تعمیراتی صرفه جویی زیادی خواهید کرد.

مزایای استفاده از تلفن سانترال عبارت است از:

امکان ارتباط داخلی با سایر اتاق ها و مدیریت همزمان چند تماس

نگه داشتن همزمان چند نفر پشت خط

اتصال هر تماس به اپراتور و انتقال تماس توسط اپراتور به مسئول مرتبط برای پاسخگویی

داشتن منشی اتوماتیک و پخش پیغام از پیش تهیه شده

کنترل تماس هر داخلی برای مدیریت هزینه تماس های خارجی

 

سیم کشی کردن تلفن در منزل در محل های خاصی باید نصب شود که شامل موارد زیر می باشد:

سیم کشی تلفن در پذیرایی ساختمان:

در بخش پذیرایی ساختمان در کنار پریزهای دیکر پریز تلفن را نیز نصب می کنند و براساس اندازه پذیرایی شما که بزرگ است یا کوچک دو یا سه پریز تلفن را نصب می کنند.

سیم کشی تلفن ها در اتاق خواب:

معمولا در داخل هر اتاق خواب یک عدد پریز تلفن نصب می کنند که توجه باید کنید که محلی که این پریزها را نصب می کنید در پشت در یا پشت شوفاژ و یا در پشت تخت خواب نباشد.

سیم کشی تلفن در آشپزخانه:

اغلب بر روی اپن در آشپزخانه یک پریز تلفن نصب می کنند.

وقتی شما محل پریز ها را در منزل مشخص و نصب کردید باید جای لوله و قوطی ها را شیار بزنید و آن ها را خالی کنید و بعد از آن قوطی برای تلفن را نصب کنید.و بعد از این ها باید لوله گذاری را انجام دهید و این کار بسیار آسان و راحت می باشد چون که فقط باید به کمک لوله هایی که خرطومی هستند به یکدیگر متصل کنید.و دقت کنید که مسیر لوله گذاری را به طریقی انتخاب کنید که کمترین میزان لوله و سیم بکار برده شود.

بعد از این مراحل هایی که انجام دادید پریز که به سمت درب حیاط نزدیک است را یک لوله برق قرار دهید و در سمت پشتی درب یک جعبه تقسیم را نصب کنید تا با کابل هایی سربندی شود.

بعد از این مرحله باید سیم را از داخل لوله ها عبور دهید.برای منزل هایی که ویلایی یا تک واحدی هستند سیم دو زوج فویل دار را باید  عبور دهید.

نتیجه گیری:

سیم کشی کابل تلفن و ایجاد سانترال در محل کار و یا در منازل از سیستم خاص و طراحی شده ای پیروی می کند که باید توسط فرد متخصص صورت پذیرد که متخصصان ما در فنی یار این تخصص را به خوبی برای شما پیاده سازی می نمایند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *