قوانین و مقررات سایت

کاربر گرامی، با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه فنی یار تابع قوانین مطروح در این بخش است، مطالعه آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت نام در این مجموعه به معنای پذیرش این شرایط و قبول کلیه قوانین از طرف شما می باشد.
قواعد عمومی
1- تعاریف و اصطلاحات
در قرارداد حاضر الفاظ زیر دارای معانی مشروح هستند.

1-1 فنی یار: مجموعه سایت و اپلیکیشن و … فنی یار تحت عنوان کارفرما؛

2-1 کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در مجموعه فنی یار ثبت نام نماید این فرد می تواند اعم از مشتری و متخصص باشد.

3-1 مشتری: کاربری که متقاضی خدمات فنی یار است؛

4-1 تکنسین (متخصص): عبارت است از کاربری که به عنوان متخصص در فنی یار ثبت نام کرده و پس از طی مراحل مورد نیاز، به طور رسمی همکاری خود را با فنی یار آغاز کرده باشد.

5-1 سرویس: هرگونه خدمتی که توسط متخصصان به مشتری ارائه گردد.

6-1 حساب کاربری: شامل صفحه شخصی، نام کاربری و سابقه فعالیت کاربر، که پس از ثبت نام در فنی یار در اختیار کاربر قرار می گیرد.

2- خدمات و سرویس ها
1-2 فنی یار مستقیما هیچ گونه سرویسی ارائه نمی نماید، بلکه تنها ایجاد کننده پل ارتباطی بین مشتری و تکنسین جهت تسهیل در ارائه و دریافت سرویس است. بدین معنا که متخصص میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص شدن متخصص می تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین وصف، هر سفارشی که در قالب فنی یار انجام می گردد یک قرارداد مستقل مابین متخصص و مشتری بوده و خدمات فنی یار تنها زمینه ساز انعقاد این قرارداد میان مشتری و تکنسین است.

2-2 فنی یار با پیگیری های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل سفارش گذاری دارد. لیکن باید درنظر داشت، با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافقات فنی یار با کاربران، فنی یار هیچ گونه مسئولیتی_ اعم از مدنی و کیفری_ در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.

3-2 فنی یار همواره در تلاش برای بهبود بخشی به خدمات خود و جلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگی ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیت ها را کاهش یا افزایش دهد و همچنین ممکن است یکی از سرویس ها را به طور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورد. لذا ادامه استفاده کاربر از خدمات استادکار به معنای پذیرش این تغییرات خواهد بود.

۳- امور مالی
۳-۱ ثبت نام در فنی یار رایگان است و هزینه‌ای که محاسبه و از مشتری دریافت می‌‌‌گردد، تنها مشتمل بر بهای سرویس ارائه‌ شده توسط متخصص می‌­باشد. بدیهی است فراهم آوردن ملزومات این استفاده از جمله اینترنت مورد نیاز و سیستم­ های الکترونیکی هوشمند تماماً به عهده کاربر خواهد بود.

۳-۲ محاسبه هزینه بر اساس ارسال پیش فاکتور توسط فنی یار به مشتری بوده که بر اساس عرف بازار محاسبه شده است،متخصصین می‌توانند با توجه به شرایط خود این قیمت را کاهش یا افزایش داده و پیشنهاد قیمت خود را به مشتری بدهند. پس از تایید مشتری بهای انجام کار قطعی شده و محاسبات بر اساس آن صورت خواهد پذیرفت. در این حالت، مشتری و متخصص، حق هرگونه اعمال تغییر و اعتراض در این خصوص را ندارند. لازم به ذکر است، قطعی بودن قیمت‌ها منوط به نهایی شدن سفارش و ارسال متخصص از طرف فنی یار است. 
۳-۳ پس از انجام هر سرویس متخصص ملزم به تنظیم فاکتور بر اساس فهرست بهای توافق شده در سفارش می‌باشد. لذا مشتری تنها موظف به پرداخت اجرت فاکتور شده بوده و کلیه پرداخت‌های خارج از چهارچوب فاکتور از جمله انعام و غیره اختیاری بوده از حمایت فنی یار خارج است. لازم به ذکر است هزینه کالاهای مصرفی خریداری شده برای ارائه سرویس توسط متخصص، باید به طور جداگانه و مطابق با فاکتور پرداخت گردد.

۳-۴ در صورت اشتباه مشتری در ارائه اطلاعات هنگام سفارش گذاری، سرویس دهنده می‌پذیرد که قبل از انجام خدمت ابتدا این موضوع را به مشتری متذکر گردد و از درخواست مابه‌التفاوت جداگانه از مشتری بدون هماهنگی جداً خودداری نماید. در این حالت، هر یک از مشتری و متخصص قادر به رد درخواست بوده در این حالت مشتری تنها موظف به پرداخت هزینهٔ ایاب و ذهاب خواهد بود.

3-5 مالکیت معنوی
 کلیه حقوق معنوی فنی یار، موارد وابسته به آن و هر آنچه بدان ملحق می‌گردد، مانند نام، علامت تجاری، خدمات ارائه‌شده تحت این نام و سایر موارد از جمله مالکیت فکری و معنوی آن متعلق به شرکت رسانه نگار هوشمند بوده و هر گونه سوء استفاده از هر یک از موارد فوق قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت. لذا کاربران در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن بوده، تنها مجاز به استفاده‌ی محدود، غیر انحصاری و غیر قابل انتقال از خدمات فنی یار هستند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای فنی یار یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه‌ی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و … را به آن‌ها اعطا نماید.

۵- شرایط استفاده کاربران از فنی یار
۵-۱ کاربر باید دارای اهلیت باشد. لذا داشتن حداقل ۱۸ سال تمام شمسی کاربر، به عنوان اماره قانونی، برای استفاده از فنی یار شرط است.

۵-۲ در کلیه­‌ٔ مراحل استفاده از فنی یار، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.

۵-۳ کاربر می‌پذیرد تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت در تارنمای فنی یار به‌روزرسانی می‌گردد و یا از طریق پیامک، رایانامه، یا هر شیوه‌ی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات فنی یار و شرایط آن ارسال‌‌ می‌گردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از فنی یار به منزله‌ی اطلاع کامل و موافقت با موارد مذکور خواهد بود.

۵-۴ کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاح دید خود و بدون دلیل، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات فنی یار گردد.

۶- حساب کاربری
۶-۱ استفاده از مجموعه فنی یار منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری با یک شماره موبایل است. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح ‌کننده حساب کاربری، باید نماینده قانونی شرکت باشد.

۶-۲ کاربر می‌پذیرد اطلاعات درخواست شده توسط فنی یار را به طور صحیح و دقیق ارائه نماید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به به‌روز‌رسانی آن‌ها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه عواقب ناشی از آن بر عهدهٔ خود کاربر خواهد بود.

۶-۳ هر کاربر با ثبت‌نام در فنی یار و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام داده پیام‌‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.

۶-۴ مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌‌شود مطلقاً به‌عهدهٔ صاحب حساب کاربری است، در نتیجه کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار شخص دیگری قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. به علاوه ضروری است که در راستای ممانعت از سوء استفاده غیر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد.

تبصره: در صورت ظن به دسترسی اشخاص ثالث به حساب کاربری، کاربر موظف برای انجام پیگیری‌های بیشتر شرکت را مطلع سازد.

تبصره: شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد، نخواهد داشت.

-۶ حساب کاربری باید بر اساس قوانین حاکم، قرارداد حاضر، در راستای اهداف قانونی و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری مجموعه فنی یار و شرکت به کار گرفته شود. لذا کاربر متعهد می‌گردد که تحت هیچ شرایطی مرتکب رفتاری نشود که اعتبار تارنما و نرم‌افزارهای فنی یار را خدشه‌‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز خسارات بدنی، جانی یا مالی به خود، فنی یار و یا ثالث و در نتیجه حیثیت فنی یار، گردد به‌ عهده‌ٔ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

تبصره: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در استفاده از حساب کاربری، اعم از تخطی از مفاد قرارداد حاضر و یا سایر قوانین موضوعه و یا نقض حقوق ثالث، فنی یار به انسداد حساب اقدام کرده و کاربر حق هر گونه اعتراض را در این خصوص از خود سلب می‌نماید. موارد فوق فنی یار را از اقدام به پیگیری‌های قانونی لازم برای مقابله با فرد متخطی محروم نخواهد ساخت.

۶- در راستای اطلاع‌رسانی اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه از جمله تخفیف‌ها، فنی یار اقدام به ارسال رایانامه و یا پیامک برای اعضا می‌نماید. در صورتی که کاربر تمایلی به دریافت این پیام‌ها و یا رایانامه‌ها نداشته باشند قادر به لغو این موارد خواهد بود.

تبصره: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در خصوص خدمات از درگاه‌های مذکور صورت می‌پذیرد و نظر به امکان ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی، در صورت لغو این سرویس‌ها، مسئولیتی متوجه شرکت نیست و کاربر حق اعتراض در این مورد را از خود سلب می‌نماید.

۶- در صورتی که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در فنی یار باشد، می‌تواند با تماس با شرکت نسبت به این امر اقدام نماید. در این صورت حساب وی از طرف فنی یار حذف خواهد گردید.

۷- تخفیف
۷-۱ در مواقع خاص فنی یار برای رضایت بیشتر و رفاه حال کاربران طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های متفاوتی در نظر میگیرد. با این وجود ضروری است کاربر شرایط استفاده از هر تخفیف و یا طرح‌های تشویقی را به صورت مجزا مطالعه کرده و تاریخ انقضای هر تخفیف را بررسی نماید. در صورت کوتاهی و اشتباه کاربر در استفاده از طرح‌های تخفیفی فنی یار مسئول نخواهد بود.

۷-۲ تا زمانی که تخفیف مذکور به طور صحیح و کامل اعمال نشده باشد، انقضا و تغییر آن از طرف فنی یار ممکن می‌باشد.

۷-۳ کاربر می‌‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی، برای استفاده‌ی شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می‌‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید. 

۸- اطلاعات
۸-۱ با توجه به ماهیت خدمات فنی یار، کاربر می‌پذیرد که اطلاعات لازم از جمله آدرس و شماره تماس معتبر و سایر اطلاعاتی که برای تکمیل ارائه خدمات ضروری باشد را، با علم به این موضوع که برخی از این اطلاعات در اختیار متخصص و یا مشتری مخاطب سفارش قرار خواهد گرفت، با رضایت کامل در اختیار فنی یار قرار دهد.

۸-۲ کاربر می‌پذیرد که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجه‌ی استفاده از خدمات فنی یار کسب نموده است استفاده نکند و از ذخیره‌ی این اطلاعات به هر شکل اجتناب نماید. هر گونه استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از اطلاعات مذکور که از محدوده اهداف و خدمات فنی یار خارج باشد، تخطی محسوب شده مسئولیت آن تماماً به عهدهٔ فرد خاطی بود است و حق پیگیری از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قضایی ذیصلاح را برای فنی یار ایجاد می‌کند.

۹- ثبت سفارش
۹-۱ برای استفاده از خدمات فنی یار، مشتری باید در فنی یار ثبت نام کرده و سفارش خود را نهایی نماید. در صورتی که نهایی شدن سفارش معلق بماند، سفارش به فنی یار ابلاغ نشده و فنی یار قادر به انجام خدمت نخواهد بود.

۹-۳ مشتری موظف است کلیهٔ اطلاعات خاص، از جمله خرابی بخشی از کالایی که خدمت بر آن صورت می‌پذیرد، عتیقه بودن و یا هر توضیحی که ممکن است در انجام خدمت تأثیرگذار باشد را در بخش توضیحات ذکر نماید.

تبصره: در صورتی که مشتری در خصوص بیان این موارد کوتاهی نماید کلیهٔ خسارات احتمالی از جمله هزینه‌ای که متخصص برای کارشناسی متحمل خواهد شد به عهده وی خواهد بود.

۹-۴ پس از توافقات نهایی مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانی‌ که در درخواست سرویس ثبت شده ‌است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود هزینه ایاب و ذهاب متخصص به اضافه انسداد حساب کاربری را به درخواست دهنده تحمیل نماید. 
۹-۵ مشتری موظف است هزینه‌ی سرویس را به یکی از روش‌های مذکور در فنی یار و با در نظر گرفتن کلیه مقرراتی که در بخش مالی و تخفیف آورده شده است، پرداخت نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پرداخت کاربران می‌توانند با پشتیبانی فنی یار تماس بگیرند.

۹-۶ در صورت لغو سفارش پس از منقضی شدن فرصت لغو، در صورت انجام شدن بخشی از سفارش از جمله ارسال متخصص و غیره و یا ایجاد هزینه‌ی فرصت برای متخصص مانند رزرو خدمت در زمان اوج سفارشات، هزینه‌ی خدمت انجام شده و خسارات مربوط به هزینه‌ی فرصت در حد متعارف در حمایت از متخصص از مشتری اخذ خواهد شد.

تبصره: لغو سفارش و استرداد هزینه‌ها پس از خدمت‌رسانی ممکن نبوده و مشتری موظف به پرداخت هزینه‌ها می‌باشد.

۹-۷ ثبت سؤال، نظر و یا پیشنهادات مشتریان در خصوص خدمات ارائه‌شده امکان‌پذیر است. لیکن باید در نظر داشت که نظرات مذکور در هر صفحه باید تنها در قالب سؤال و یا نقد و بررسی همان متخصص و یا سرویس ارائه‌شده توسط وی باشد. در این باب رعایت کامل ادب و نزاکت، شئونات اسلامی و عرف جامعه الزامی است. لذا فنی یار محق است ضمن حفظ محتوای اصلی، کلیهٔ نظرات غیر مرتبط به خدمات از جمله تبلیغ له یا علیه دیگر متخصص‌ها، تبلیغ سایر فعالیت‌ها، اطلاعات و درخواست‌های شخصی و نظراتی که با اخلاق حسنه و شئونات اسلامی و قوانین موضوعه و قرارداد حاضر در تضاد باشند را حذف نماید.

۹-۸ با توجه به ماهیت سرویس‌ها، پس از گذر زمان طولانی از انجام سرویس، امکان کارشناسی و راستی آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهد رفت، لذا مشتری متعهد می‌گردد در صورت بروز مشکلات احتمالی این موارد را حداکثر طی دو هفته تقویمی به فنی یار اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت مشتری و اسقاط کلیه دعاوی آتی وی در این خصوص خواهد بود.

۱۲- حقوق و تعهدات شرکت
۱۲-۱ فنی یار متعهد به اجرای قوانین جمهوری اسلامی در کلیهٔ فعالیت‌­های خود خواهد بود.

۱۲-۲ شرکت متعهد به تلاش برای ارائه‌ی سرویس پرسرعت و باکیفیت است و در این راستا با به‌روزرسانی مداوم تارنما و نرم‌افزارها، متناسب با نیاز کاربران، سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقاء می‌بخشد.

۱۲-۳ شرکت نهایت سعی خود را در خصوص ارتقای کیفیت و سرعت خدمات فنی یار خواهد نمود. لیکن عواملی چند از جمله سرعت اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند مورد استفاده کاربر بر کیفیت خدمات فنی یار تأثیر مستقیم دارد. لذا برای استفاده ایده­ آل از خدمات مذکور، بهتر است از مرورگرهای به‌روز شده و اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند با سرعت متعارف استفاده نمایید.

۱۲-۴ شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات فنی یار در سایت یا نرم افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود. این اطلاعات به شرح زیر است:

الف- اطلاعاتی که کاربر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام، درخواست خدمت و … در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.

ب- اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات فنی یار در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینه‌ی خدمت و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات فنی یاراستفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و امثال آن.

۱۲-۸ شرکت متعهد است کلیه تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را در همین صفحه به‌روزرسانی نماید.

۱۲-۹ فنی یار متعهد می­‌گردد پیش از توقف ارائه خدمات، کلیه سفارش‌‏های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش‌‏ گیری را پردازش و نهایی نماید. حق قطع ارائه کلیه و یا بخشی خدمات بدون اطلاع قبلی، برای فنی یار محفوظ است.

۱۲-۱۰ شرکت متعهد می­‌گردد کلیهٔ نظرات و سؤالاتی که با توجه به مفاد این قرارداد ثبت‌شده باشد را، فارغ از بار مثبت و یا منفی آن، بررسی و منتشر نماید.

۱۲-۱۱ شرکت متعهد می­‌گردد به مشکلات احتمالی اعلام‌شده توسط کاربران در خصوص سفارشات و پرداخت‌ها در اسرع وقت رسیدگی نموده و سعی بر رفع مشکلات مذکور نماید.

تبصره: اعلام مشکلات مذکور تنها توسط کاربر و با همان نام کاربری که سفارش صورت گرفته است، ممکن خواهد بود. در صورتی که نیاز به استرداد وجه باشد استرداد با احراز هویت کاربر و تطابق آن با شماره حساب و یا کارت واریزی صورت خواهد پذیرفت.

‌۱۲-۱۲ هدف اصلی فنی یار جلب رضایت مشتری است. لیکن در بعضی مواقع در راستای ارائه خدمات ممکن است به دلیل اتفاقات غیرمترقبه و خارج از اختیار فنی یار، از جمله شرایط اضطراری و فورس ماژور، قطع سراسری شبکه­‌های ارتباطی، قطع برق، بسته شدن مسیر و …. در ارائه خدمات اخلال ایجادشده و یا سفارشات ثبت شده لغو گردد. در این حالت تمام تلاش فنی یار به جایگزینی متخصص مربوطه با متخصص­‌های مشابه خواهد بود. در غیر این صورت هزینه‌های پرداختی توسط مشتری تمام و کمال عودت خواهد شد.

۱۲-۱۳ فنی یار حق عدم سرویس‌دهی به کاربران را برای خود محفوظ می‌دارد.

۱۲-۱۴ فنی یار مختار است هرگونه محتوایی که کاربران به تارنما یا اپلیکیشن‌­ها ارسال می‌کنند را به هر نحو که صلاح می‌داند برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.

۱۳- حل اختلاف
۱۳-۱ مشتری و متخصص می‌پذیرند که در صورت بروز هرگونه مشکل درنهایت آرامش و به دور از هرگونه تشنج مشکل مربوطه را با صلح و سازش و از طریق مذاکره حل نمایند. در صورتی که رفع مشکل از این طریق امکان‌پذیر نبود هر یک از طرفین می‌توانند شکایت خود را به فنی یار ابلاغ نماید. در این حالت استادکار با توجه به مستندات، نظر کارشناس و با در نظر گرفتن قوانین، رأی صادر می‌نماید.

تبصره: مشتری و متخصص می‌پذیرند رأی فنی یار در این خصوص نهایی بوده و برای طرفین الزام‌آور است.

۱۳-۲ در صورت بروز اختلاف بین کاربران و فنی یار، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را به‌صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف به هیئت داوری مرضی‌الطرفین ارجاع داده خواهد شد.

۱۳-۳ کلیهٔ قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهد بود.

۱۳-۴ این مقررات بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر و فنی یار حاکم بوده و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی کاربر را در این خصوص بلا اعتبار می‌سازد.

۱۳-۵ استفاده از تارنما و اپلیکیشن فنی یار و طی کردن مراحل ثبت سفارش، به منزله‌ی مطالعه، آگاهی کامل و قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. صرف استفاده کاربر از خدمات فنی یار و ثبت سفارش مجدد، در حکم اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول تغییرات تلقی می‌‌گردد. لذا ضروری است پیش از استفاده از فنی یار، این موارد را به‌دقت مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به منزله امضای الکترونیک بوده و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.